maandag 3 april 2017

TEXEL EN HEXJES

We waren een paar dagen op Texel waar we een klein eigen huisje hebben.
Als we daar zijn, is het niet alleen luieren,  maar soms ook hard werken. Deze keer moest het terras gedaan worden. Manlief gebruikte de hogedrukreiniger , dat vond ik te zwaar en ik heb het zand in de voegen staan vegen.
Het knapte er heerlijk van op.
Toen het terras klaar was, het gras gemaaid en alles opgeruimd, was het tijd voor mijn hexjes. Ik ben er "pas" vier jaar mee bezig! Gelukkig voel ik geen enkele drang om hem snel af te maken.
Ik heb al drie hexjesquilts gemaakt die ik, als afwerking, op een achtergrond appliceerde. Nu ga ik eens een rechte quilt maken. Dus zelf bedenken hoe ik hele en halve hexjes moet maken. Maar het lukt en ooit komt de quilt af.
P.S. Meedoen met mijn GiveAway kan nog tot en met vandaag (dinsdag 11 april).

7 opmerkingen:

  1. Geweldig een eigen onderkomen op Texel. Maar ik moet ook een beetje lachen want ook jij bent druk met het terras. Maar als het dan klaar is kun je ook genieten van het mooie Lente weer en jou hexjes.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat heerlijk een huisje op texel! En je quilt: geen woorden voor, zo mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat heerlijk om een huisje te hebben op Texel.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heerlijk Mieke, Texel. Dat mis ik nou wel hoor hier in het Zuiden.De zee. We gingen er vroeger zo ontzettend vaak heen. Texel en vooral Ameland.
    lekker bezig zijn, altijd leuk

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zo'n hexjesquilt, dat lijkt me nou een leuk project voor zo af en toe en makkelijk om mee te nemen. Maak jij zelf je kartonnetjes? (Ik neem tenminste aan dat je met kartonnetjes werkt....).
    Fijn eiland hè, Texel *Ü* Ik zou er veel vaker willen zijn.
    Groetjes,
    Paula

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zag ik toch Texel staan en dacht dat moet ik lezen.
    Wij gaan elk naseizoen naar het eiland. Fantastisch. De geur, de luchten, de vogels enz.
    Vaak ook nog wel eens een dagje, maar vanuit de Achterhoek is het altijd nog wel een hele trip. Even het halve eiland rond fietsen en een visje eten bij van de Star en we kunnen er weer een paar maand tegen.
    In het Quiltnieuws las ik dat er een tentoonstelling was van quilts. zal de data nog eens nakijken.
    Groet van Alice uit het ook zo mooie coulisselandschap.

    BeantwoordenVerwijderen